Saturday, July 3, 2010

selamat tinggal adikku

huhu..aku rs sedih sbb esok nisah dh nk blk kampus..die dpt medic kt USIM..Alhamdulillah,aku tmpg gmbire dgn kjayaan die..dh lbh kurang 2bln die bcuti kt umah ni..die la yg rajin ngadap aku n ank2..kdg2 die suke bkurung dlm blk jg,sm mcm Aku..tp keadaan die bbeza,die bkurung sbb layan cite dpn PC kt dlm blk..tp aku bkrung sbb mencari privasi semaksimun yg mgkin..

bl dh tghr,ade la die jengah aku kt blk..sbnrnye die cr mkn kt dapo..maklumla,perut dh lapo,he2..tp aku xkisah..sllu die mtk maaf coz jarang jenguk aku kt blk sbb asyik dgn PC..tp aku kate ok je..asalkan ade org yg ambik kisah psl aku kt umah ni pn dh kire syukur..


klu nk cite psl adik ipar aku yg sorang ni...mmg xabis la..tp die la adik ipar yg plg rapat dgn aku n ank2..tb2 rs sedih bl mngenagkan pg2 esk die dh nk pegi..byk rahsia yg kami kogsi bersama..die pendengar yg setia..maklumla,aku ni akak ipar yg bermasalah...xabis2 dgn mslh..klu bab2 blanje plak,die xpnh lokek..klu dgr kitorg ksempitan wang,laju aje die bg bantuan...mcmn la aku nk bls budi baik adik ipar aku yg sorang ni..moga2 Allah sntiasa buke pintu rezki bt die,AMIN...


klu bab2 menjg mkn minum aku pn,diela yg plg rajin..tringat ms last aku pregnant.. 24j aku bkurung dlm blk...bkn sbb xlarat nk ke dapo...tp punye la nk mnjaga rahsia
yg aku tgh pregnant dr pengetahuan mak mertua aku..kt dlm umah ni klu terpakse sgt br la aku duk luar..klu x,ms bsuh,jemur n agkat kain br aku kluar blk jap...2pn aku pkai bju bsr2,pas2 siap pkai tudung besar sket...jln pn kne bongkok ke dpn..Allah aje yg tau mcmn rs nye seorng pmpuan ngandung yg terpakse sorokkan perutnye stp ms,kcuali dlm blk..dh mcm mngandung ank luar nikah plak..sedih sgt bl mmkirkan hal ni..ksian pd bby aku..spatutnye aku bangga dgn khadirannya..tp aku plak terpakse mnyorokkan khadirannye...MAAFKAN IBU SAYANG!!!


wlupn mak mertua aku "mcm2",tp Alhamdulillah,adik2 ipar aku smuanye baik ati..smpaikan hal aku ngandung ni pn,smua spakat rahsiakan dr mak..sbb dorang dh maklum sgt dgn prangai mak..entahla,mak aku xsht,so pndangan die kbanyakannye xleh pkai..klu bab2 ngandung ni die paling anti..bg die,ank ni nyusahkan..takut xckup mkn,tkut mslh sosial la...dsbgnye...adik2 ipar aku dh msak sgt dgn prangai mak dorang...so dorng sntiasa bg skongan kt aku..TQ SMUA,AKAK SYG KORANG!!!

No comments:

Post a Comment